BrandýsDnes.cz
BrandýsDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

Tramvaje z Kobylis do Zdib už čekají na schválení dotace z IROP

29.05.2018
Rada Středočeského kraje schválila zařazení dvou významných staveb do zásobníku projektů, které budou financovány z prostředků EU/EHP. Jde o prodloužení tramvajové trati z Kobylis do Zdib, na kterém se podílí i hlavní město Praha. Dalším projektem, který se posunul blíž k realizaci, je druhá část obchvatu Králova Dvora v okrese Beroun.
Ilustrační snímek | Foto: Středočeský kraj
"Prodloužení tramvajové trati do Zdib přinese zásadní systémovou změnu městské a příměstské hromadné dopravy v okolí. Zlepší se obslužnost přilehlých částí Středočeského kraje a rozšíří se nabídka přímých spojení například pro obyvatele Dolních Chaber, Zdibů a Sedlece. Veřejná hromadná doprava nebude navíc díky této trati tolik závislá na dopravních zácpách," vyzdvihla hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO 2011).

Nová část obchvatu Králova Dvora odlehčí městské obytné zástavbě hlavně od nákladní dopravy. Komunikace se po dokončení celého obchvatu aglomerace Beroun - Králův Dvůr stane silnicí druhé třídy.

Stavby nově zařazené do zásobníku projektů spolufinancovaných z prostředků EU/EHP:

"Králův Dvůr - obchvat - II. část"
Za zhruba 32 milionů korun se do roku 2020 má postavit druhá část obchvatu aglomerace Beroun - Králův Dvůr. Jde o 690 metrů dlouhý úsek včetně související kanalizace a osvětlení. V případě schválení dotace z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) bude akce financována z prostředků na předfinancování a kofinancování projektů EU a ostatních souvisejících výdajů s projekty EU. Komunikace bude vedena podél řeky Litavky a bude zajišťovat propojení nynější silnice III/11542 se silnicí III/11524.

Prodloužení tramvajové trati v úseku Kobylisy - Zdiby
Cílem je zlepšení dopravního propojení přiléhajících částí Středočeského kraje s hlavním městem Prahou. Předložený záměr přináší jednoznačný užitek pro občany městské části Dolní Chabry a obcí ležící severně od hranice hl. m. Prahy podél silnice II/608. Součástí návrhu je napojení trati na nově plánovaná parkoviště P+R. Existence tramvajové tratě v úseku Kobylisy - Zdiby bude představovat levnější a ekologičtější variantu individuální automobilové dopravě a umožní redukci autobusové dopravy. Součástí stavby je i kompletní rekonstrukce silnice II/608 v úseku Kobylisy - Zdiby.

Celkové náklady projektu, s jehož výstavbou se počítá mezi roky 2022-2024, se předpokládají ve výši 2,364 miliardy korun s DPH. Hlavní město Praha by se na nich mělo podílet částkou 1,252 miliardy korun a Středočeský kraj 1,112 miliardy korun. Rozdělení nákladů mezi kraj a Prahu vychází z délky příslušnou délkou komunikace a tramvajové trati na území hl. m. Prahy (cca 3 km) a Středočeského kraje (cca 2,45 km).

Tramvajová trat mezi pražskou městskou částí Praha 8 a obcí Zdiby by měla odlehčit rostoucí individuální automobilové dopravě. Zároveň by se měl zvýšit komfort pro cestující veřejnou dopravou, která je nyní zajišťována jen autobusy.

Navržená tramvajová trať je z převážné části novostavbou, pouze v případě cca 150 m úseku se jedná o rekonstrukci, kdy se využije stávající kolejové rozvětvení ve směrech vozovna Kobylisy a smyčka Vozovna Kobylisy.

Nově navržená tramvajová trať začíná v ulici Klapkova, konkrétně v současné manipulační zastávce Vozovna Kobylisy (km 0,000). Z křižovatky ulic Klapkova, Horňátecká, Maškova a Ústecká pokračuje trať severně přímo po ul. Ústecká. V ulici Ústecká je tramvajová trať vedena přibližně v její ose. V ulici Ústecká jsou navrženy zastávky Kobyliská (km 0,820), Prunéřovská (km 1,420) a V Rybníčkách (km 2,004). V navazujícím úseku v katastru obce Zdiby, v ulici Pražská se nacházejí zastávky U Celnice (km 3,371) a U Kostela (km 4,132). Konečná zastávka Sedlec (km 5,500) se nachází na opačné straně dálnice D8 v katastru Sedlec u Líbeznic.

Na trati se nacházejí celkem čtyři mosty. Smyčka a terminál P+R Zdiby je navržena v prostoru mezi Pražským okruhem a stávající celnicí na okraji zastavěného území obce Zdiby, cca 3,3 km od začátku trasy.
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na X

Další články z rubriky Zprávy

Hračka Jeepu na baterie představuje vážné riziko, zjistila inspekce

Česká obchodní inspekce zjistila, že na vnitřním trhu je v nabídce výrobek, který představuje vážné riziko pro životní prostředí. Jde o výrobek Hračka na baterie "Auto obracející se". ...

Dálnici v Brandýse překlene nový obloukový železniční most, omezeny budou vlaky i dálnice

Přemostění dálnice D10 na trati z Čelákovic do Neratovic změní svou podobu. Správa železnic vybrala jako zhotovitele prací společnost Eurovia CZ, kter ...

Děti potřebují více pohybu, Česká unie sportu nabízí Ministerstvu školství partnerství

Ministerstvo školství plánuje zvýšit tělesnou aktivitu dětí a mládeže ve školách. Cílem je zlepšit kvalitu hodin tělesné výchovy, podpořit pohyb dětí ...

Nová sezóna turistických vlaků v Praze a Středočeském kraji startuje již o víkendu

O víkendu 23. a 24. března bude na železnici v Praze a Středočeském kraji zahájena nová turistická sezóna. Zájemci o poznávání krás středních Čech se ...

Středočeské Velikonoce nabídnou návštěvníkům zajímavosti z velikonočních tradic

Velikonoční dílny pro rodiny s dětmi, výstavy kraslic nebo také otevření muzejních štol na Velký pátek nabídnou návštěvníkům Středočeské Velikonoce v ...





Úterý 16.4.2024
Středočeský kraj
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2024 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes